BELEDİYE ZABITA YÖNETMELİĞİ
GÖREV YETKİ SORUMLULUK VE ÇALIŞMA ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
1. Madde: Amaç
Bu yönetmelik, Lüleburgaz Belediyesi Zabıta Müdürlüğü görev, sorumluluk ve yetki alanlarını belirler.
2. Madde: Kapsam
Bu yönetmelik hükümleri, Lüleburgaz Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’nde uygulanır.
3. Madde: Tanımlar
Bu yönetmelikte;
a) Belediye; Lüleburgaz Belediyesi’ni,
b) Birim; Zabıta Müdürlüğü’nü,
c) Alt Birim; Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı alt birimleri,
d) Prosedür; Uygulama birliğini sağlamak amacıyla kurumun belirli bir işlem veya faaliyetine ilişkin esasları belirleyen, süreç değişikliklerine göre revize edilen kurum içi işleyişi anlatan yönlendirici dokümanı (Bütçe Hazırlama Prosedürü, İzin Prosedürü vb.),
e) EBYS; Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ni,
f) İdari İşler Görevlisi; her müdürlükte evrak kayıt kontrol, tedarik, diğer birimlerle idari koordinasyon konularında görevli çalışanı ifade eder.
4. Madde: Dayanaklar
Bu yönetmelik, 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu 15/b, 18/m bentleri ve 48.madde hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
İKİNCİ BÖLÜM
Organizasyon Yapısı ve Bağlılık
5. Madde: Organizasyon Yapısı
Zabıta Müdürlüğü, müdür ve müdüre bağlı aşağıda yazılan alt birimlerden oluşur:
5.1. Zabıta Denetimi
5.2. İdari İşler Yönetimi
6. Madde: Bağlılık
Zabıta Müdürü Belediye Başkanı’nın görevlendireceği Başkan Yardımcısı’na bağlıdır.
Organizasyon Şeması
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Zabıta Müdürlüğü’nün Ana Sorumlulukları ve Görevleri
7. Madde: Müdürlüğün Ortak Sorumlulukları
7.1. Kurum ve Birim Hedeflerinin Belirlenmesi ve Yaygınlaştırılması
7.2. Birim Bütçesinin Yönetimi
7.3. Planlı İş Yürütümü, Kontrol ve Diğer Birimlerle Koordineli Çalışma
7.4. Tedarik Yönetimi
7.5. İş Sonuçlarının Değerlendirilmesi
7.6. Çalışan Yönetimi
7.7. İş Sağlığı ve Güvenliği
7.8. Geliştirme/İyileştirme
8. Madde: Müdürlüğün Ana Faaliyet Sorumlulukları
8.1. Zabıta Ekiplerinin Gelişimlerinin Planlanması ve Gelişim Programlarının Gerçekleştirilmesi
8.2. Zabıta Denetimlerinin Planlanması
8.3. Zabıta Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi
8.4. Denetim Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesi
9. Madde: Zabıta Müdürünün Sorumlulukları ve Görevleri
9.1. Müdürün Ortak Sorumlulukları ve Görevleri
9.1.1. Kurum ve Birim Hedeflerinin Belirlenmesi ve Yaygınlaştırılması
Kurumun Stratejik Hedeflerinin planlanmasına katkı sağlamak amacıyla, Mali Hizmetler-Strateji ve Bütçe birimi koordinasyonunda Kurum Hedeflerinin belirlenmesi çalışmalarına aktif olarak katılır ve katkı sağlar. Biriminin hedef kartını (hedeflerini, göstergelerini, destekleyici faaliyet/projelerini) kurum hedefleriyle uyumlu olarak, kendisine bağlı çalışanları ile birlikte belirler, hedef kartının Mali Hizmetler-Strateji ve Bütçe birimi ile mutabakatını sağlar, bağlı olduğu yönetici tarafından onaylanan hedeflerin, biriminin çalışanlarına yaygınlaştırılması faaliyetlerini yönetir/yönlendirir.
9.1.2. Birim Bütçesinin Yönetimi
Kurumun mali kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasına katkı sağlamak amacıyla, Stratejik Amaç ve Hedeflerle uyumlu olarak, Biriminin sorumluluğundaki faaliyet/projelerle ilgili harcama bütçelerini hazırlar. Bu kapsamda, birimine ait faaliyetler konusunda kurumun ilgili birimleriyle görüşerek mutabakat sağlar ve mutabık kaldığı faaliyetlere ait taslak harcama bütçesini belirleyerek Mali Hizmetler-Strateji ve Bütçe birimine iletir. Onaylanan bütçe doğrultusunda kurum prosedürleri ile uyumlu Birim harcamalarını yönetir/yönlendirir.
9.1.3. Planlı İş Yürütümü, Kontrol ve Diğer Birimlerle Koordineli Çalışma
Birim sorumluluğundaki görevlerin etkin, verimli, mevzuata uygun ve zamanında yapılması amacıyla; kendisine bağlı çalışanları ile koordineli olarak işleri planlar / planlanmasını sağlar, faaliyetlerin planlandığı gibi yürütülmesini kontrol eder, gerektiğinde önlemler alır / alınmasını sağlar, planlı çalışma anlayışında öncü rol üstlenir. Kurum içi diğer birimlerle birlikte yürütülmesi gereken çalışmalarda, tüm kademelerdeki çalışanların birlikte çalışarak faaliyeti yürütmesi veya problemi çözümlemesi anlayışına öncülük eder.
9.1.4. Tedarik Yönetimi
Biriminin hizmet alanları ile ilgili hizmet/taşınır ihtiyaçlarını karşılamak üzere, alım ihtiyaçlarını kendisine bağlı çalışanlar ile koordineli planlar, birim bütçesi ile uyumlu olarak alım dosyalarının hazırlanması için gerekli görevlendirmeleri yapar. Kendisine onaya sunulan alım dosyalarını değerlendirir, gerektiğinde düzeltmelerin yapılmasını sağlar. Onayladığı alım süreçlerinin gelişimini izler, alımın gerçekleşmesini sağlar. Sonlandırılan alım süreçlerine yönelik hak edişlerin Gerçekleştirme Görevlisi tarafından ödenmesine yönelik gerekli işleyişi yönetir / yönlendirir.
9.1.5. İş Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Kurum stratejik hedeflerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak amacıyla, biriminin iş sonuçlarını, düzenli aralıklarla değerlendirir, gerektiğinde düzeltici / önleyici faaliyetlerin planlanmasını sağlar, bu faaliyetlerin gerçekleşmesini, kendisine bağlı çalışanlar ile koordineli olarak izler, gerçekleşmesini sağlar. Gerektiğinde gerçekleşmesine yönelik önlemleri alır.
9.1.6. Çalışan Yönetimi
Biriminin tanımlanan hedeflerine ulaşması ve çalışanlarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla, bağlı çalışanlarına hedefler belirler ve bu hedeflerin iletişimini kurarak, hedeflerle ilgili mutabık kalır, gerçekleşmeleri bağlı çalışanları ile karşılıklı görüşerek değerlendirir, sonuçlara ilişkin geribildirim verir, gelişmeleri İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile paylaşır. Tüm çalışanları için planlanan gelişim programlarını değerlendirir, onaylar ve İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile koordineli olarak, bu gelişim programlarının gerçekleşmesini sağlar, sonuçlarını değerlendirir, gerektiğinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile koordineli olarak önlem alır / alınmasını sağlar.
9.1.7. İş Sağlığı ve Güvenliği
Kurumun iş sağlığı ve iş güvenliği standartlarına uygun çalışmasına katkı sağlamak amacıyla, görev ve sorumluluk alanında çalışan tüm personelin işyeri kurallarına, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına ve disiplin kuralları ve talimatları yönetmeliği kurallarına uygun olarak çalışmasını sağlar.
9.1.8. Geliştirme / İyileştirme
Kurumsal gelişime katkı sağlamak amacıyla, kurumun yönetim sistemleri ve uygulamalarının düzenli aralıklarla gözden geçirilmesine yönelik çalışmalara öncülük eder, çalışanlarının katılımını sağlar, bu çalışmalarda iyileştirici / geliştirici öneriler sunar / sunulmasını teşvik eder, planlanan geliştirme / iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleşmesinde “sürekli gelişim” anlayışının yaygınlaşmasında aktif rol üstlenir.
9.2. Müdürün Ana Faaliyet Sorumlulukları ve Görevleri
9.2.1. Pazaryeri Düzenlemeleri
Pazar Yerlerinin mevzuatla uyumlu standartlarda çalışmasını, açık alanların mevzuatta belirtilen standartlarda olmasını sağlamak amacıyla, Pazar Yerlerine yönelik tahsis taleplerini Pazar Yerleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda sonuçlandırır. Tahsis edilen pazar yerlerinin düzenli aralıklarla denetlenmesini sağlar.
9.2.2. Denetimler
Kent ve toplum düzenine katkı sağlamak amacıyla, bağlı olduğu güncel Belediye Zabıta Yönetmeliği ve Belediye Meclis kararları uyarınca planlı denetimler gerçekleştirilmesi, belirlenen uygunsuzlukların mevzuatla uyumlu olarak ortadan kaldırılmasına yönelik idari işlemlerin yürütülmesi faaliyetlerini yönetir/yönlendirir. Bu kapsamda, yapılan denetimler sırasında karşılaşılan uygunsuzluklarla ilgili kurum içi birimlerin önlem almasını gerektiren durumlarla ilgili, birimi bilgilendirir.
9.2.3. Kurum Etkinliklerine Destek
Kurumun en etkin temsil edilmesine yönelik kurum içi paydaşların talep ve ihtiyaçlarına destek vermek amacıyla, güncel belediye zabıta yönetmeliğinde belirtilen ulusal bayram ve genel tatil günleri ile özellik taşıyan günlerde yapılacak törenlerin gerektirdiği hizmetlerin yerine getirilmesi faaliyetlerini yönetir/yönlendirir. Bu kapsamda, etkinlik duyurularına destek, törenlerde protokolün yönlendirilmesi, tören çelenklerinin sunulması, kortej yürüyüşlerinin plana uygun gerçekleşmesinin denetlenmesi, tören alanında güvenlik hizmetlerinin yürütümü, tören alanının ve meydanların bayraklarla süslenmesine yönelik çalışmalar yapılmasına yönelik gerekli görevlendirmeleri yapar ve gerçekleştirilmesini sağlar.
9.2.4. Kent ve Toplum Düzenine Yönelik Bilinçlendirme
Kent ve toplum düzenine katkı sağlamak amacıyla, gerçekleştirilen denetim sonuçlarını değerlendirir ve bilinçlendirme gereksinimi duyulan alanlarda kurum içi birimlerle projelendirilmesine destek verir, bu kapsamdaki bilinçlendirme kapsamının oluşturulmasında etkin rol alır/alınmasına yönelik görevlendirmeler yapar.
10. Madde: Zabıta Müdürlüğü Alt Birimlerinin Ana Sorumlulukları
10.1. Zabıta Denetim Alt Biriminin Ana Sorumlulukları
10.1.1. Pazaryeri Düzenlemeleri
10.1.2. Kent ve Toplum Düzenine Yönelik Belediye Zabıta Yönetmeliği ve İlişkili Mevzuat Uyarınca Tanımlanan Görevlerin ve Denetimlerin Gerçekleştirilmesi
10.1.3. Kurum Etkinliklerine Destek
10.1.4. Kent ve Toplum Düzenine Yönelik Bilinçlendirme
10.2. İdari İşler Yönetimi Alt Biriminin Ana Sorumlulukları
10.2.1. Yazışma Yönetimi ve Dosyalama Sisteminin Kurulması ve Takibi
10.2.2. Arşiv Yönetimi
10.2.3. Çalışanların İzin, Rapor, Mesai Bildiriminin Takibi
10.2.4. Bütçe Takibi
10.2.5. Satın Alma Taleplerinin Alınması, Kontrolü ve Gerekli Onayların Alınması
10.2.6. Gelen Faturaların Takibi, Kontrolü ve Gerekli Onayların Alınması
10.2.7. Hizmet Sağlayıcılarla İlgili Ödeme Hazırlıklarının Gerçekleştirilmesi ve Takibi
10.2.8. Kurum içi Yönetim Raporlama için Veri Derleme ve İlgili Birimlerle Koordinasyonu
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yazışma, Dosyalama ve Arşivleme Yönetimi
11. Madde: Yazışma
11.1. Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür.
11.2. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdürün parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
11.3. Müdürlüğe fiziki olarak gelen evrakın, önce EBYS üzerinde kaydı yapılarak referans numarası verilir. EBYS üzerinden ve/veya fiziki olarak gelen evrak, Müdür tarafından ve/veya görevlendirdiği İdari İşler Görevlisi tarafından EBYS üzerinden ilgilisine havale edilir. Havale edilen çalışan evrakın gereğini zamanında ve eksiksiz yapmakla yükümlüdür.
11.4. Gelen ve giden evraklar elektronik ortamda referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Evrakların elektronik ortamda havalesi yapıldığında çalışana zimmetlenmiş sayılır. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır. Müdürlüğe diğer birimden gelen/yönlendirilen evraklar, İdari İşler Görevlisine elektronik ortamda zimmetlenir.
12. Madde: Dosyalama ve Arşivleme
12.1. Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmalar “standart dosya planına” göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
12.2. İşlemi biten evraklar “standart dosya planına” göre arşivlenir.
12.4. Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve bağlı olduğu yönetici sorumludur.
12.5. Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yetki ve Görev Devir Teslim
13. Madde: Yetki
13.1. Zabıta Müdürü, Başkan Yardımcısı onayını alarak bu yönetmeliğin maddelerinin yürütümünde yetkilidir. Bu kapsamda; Zabıta Müdürü; yürürlükteki Belediye Kanunu ile diğer kanun ve yönetmelikler ile proje, plan program ve prosedürlerde belirtilen ödevler ve sorumluluklar ile kendisine yukarıda verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından Başkan Yardımcısı ve Başkan’a karşı sorumludur.
13.2. Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı çalışanlar; yukarıda anılan kapsamdaki görevleri beklenen hizmet standartları ve mevzuatla uyumlu olarak yerine getirilmesinden yükümlü ve müdüre karşı sorumludur.
14. Madde: Görev Devir Teslim
Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda üstlendiği görev gereği her türlü dosya, yazı ve belgeleri, zimmeti altında bulunan eşyaları yeni görevliye devir teslim yapması zorunludur. Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılamaz. Çalışanın ölümü halinde, görevi gereği sorumluluğu altında olan dosya, yazı ve belgeleri, zimmeti altında bulunan eşyaları Yöneticisinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
ALTINCI BÖLÜM
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
15. Madde: İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
16. Madde: Yürürlük
Bu yönetmelik Lüleburgaz Belediye Meclis kararının mevzuatla uyumlu onayı doğrultusunda yürürlüğe girer, en geç 3 gün içinde web sitesinde yayımlanır.
17. Madde: Yürütme
Bu yönetmelik hükümleri Lüleburgaz Belediye Başkanı adına Zabıta Müdürü tarafından yürütülür.
18. Madde: İşbu yönetmelik 18 maddeden oluşur.
- Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Yönetmeliği
- Temizlik ve Çevre Müdürlüğü Yönetmeliği
- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliği
- İtfaiye Müdürlüğü Yönetmeliği
- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Yönetmeliği
- Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü Yönetmeliği
- Park ve Bahçeler Müdürlüğü Yönetmeliği
- Fen İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği