MENÜ KAPAT

Trafik Master Planı’nda sona doğru…

Kent genelindeki trafik sorununu çözmek için Belediyemiz tarafından başlatılan Trafik Master Planı’nın 2’nci aşamasında sona gelindi.

Kent genelindeki 25 kavşakta ve kent karayolu ağında özel ölçüm kameralarıyla saha analizi yapıldı. Kavşaklarda sabah, öğle ve akşam belirli saatlerde yapılan çalışmalar sonucunda 74 bin 214 motorlu taşıtın geçtiği tespit edildi. Lüleburgaz Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli, Trafik Master Planı’nın akılcı ve bilimsel yolla hazırlandığını söyleyerek, “Hazırlanan rapor doğrultusunda, kent trafiğine akılcı ve bilimsel yollarla neşter vuracak çözüm odaklı çalışmalar gerçekleştireceğiz.” dedi.

“25 kavşak tek tek ölçüldü”

31 Ağustos’ta sona erecek 2’nci aşama kapsamında Lüleburgaz’ın karayolu ağından kavşak sayısına, kavşaklardan geçen taşıt sayısı ve cinsinden, trafiğin en yoğun saat ve bölgelere kadar çok sayıda alanda analiz yapıldı. Lüleburgaz’ın trafik planlamasında önemli bir yeri olacak Trafik Master Planı’nın 3’üncü aşamasında ise uzmanların önerileri yer alacak.

Birinci aşamada sunulan veriler çalışma alanına ait bilgiler, arazi ve arazi kullanım bilgileri, yol ağı bilgileri, mevcut sirkülasyon planları, kavşak bilgileri, otopark bilgileri, toplu taşıma verileri ve özel yolculuk çekim merkezlerinin trafiğe etkisi başlıkları altında toplandı. Birinci aşamada sunulan verilere ek olarak yeni verilerin toplanması ve sorunların tespitini konu alan 2’nci aşamada ise trafik hacimlerinin belirlenmesi, hız etütleri, mevcut durum trafik simülasyon modellerinin hazırlanması, mevcut durum sirkülasyon planlarının hazırlanması ve sorunların tespiti adına yapılan çalışmalar açıklanacak.

360 derece kamerayla ölçüm

Yeni verilerin toplanması aşamasında saha çalışmalarında kullanılan 360 derecelik çekim yapan kameralar ile kayıtlar alındı. Daha sonra elde edilen veriler Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) ortamında işlendi. Yol ağı verisine saha çalışmaları sonucunda elde edilen verilen eklenmesi ile sorunların tespiti kısmına başlandı. Bu aşamada öncelikle güncel halihazırdaki haritalar kullanılarak yaklaşık olarak ölçülen yol genişlik verisi linklere eklendi.

Ardından kamera kayıtlarının GPS verisi ile birlikte incelenmesi sonucunda her bir yol için parklanma, yol kaplama ve yatay işaretleme bozuklukları, kaldırımların yetersizlik ve tehlike durumu, kaldırımların işgal edilip edilmemiş olması, yaya ve okul geçitlerine ait eksiklik ve yanlışlıklar, levhalara ait problemler, otobüs durak problemleri ve kavşaklara ait sorunları kategorilere ayrılarak CBS ortamında yol ağına işlendi.

Söz konusu kategoriler her bir başlıkta teker teker analiz edilerek haritalandırıldı. Oluşturulan haritalar sayesinde çalışma alanları içerisinde hangi bölümlerde hangi sorunların olduğu tespit edildi. Bu sorunlar raporun 3’üncü kısmında yer alacak çözüm önerilerinde kullanılmak üzere bir araya getirildi.

Kavşaklar 3 gruba ayrıldı

Trafik Master Planı’nda yapılan saha çalışmaları kapsamında 25 kavşak yoğunluklarına göre kategorize edilerek 3 gruba ayrıldı. Bu doğrultuda birinci grup kavşaklar D-100 Karayolu’nun kuzeyinde kalan kavşaklar olarak belirlendi. Söz konusu Lüleburgaz Belediye Hizmet Binası’nın çevresindeki kavşaklar oldu. Lüleburgaz Belediyesi’nin çevresindeki yoğun bir yaya trafiğine sahip yayalaştırma bölgesi olduğu için söz konusu alanın yolculuk çekim merkezi olduğu görüldü.

Bu doğrultuda da 1’nci grup kavşaklarda parklanma, kuyruklanma ve trafik yoğunluğu gibi sorunlar olduğu görüldü. İkinci grup kavşaklar içerisinde D-100 Karayolu üzerindeki kavşaklar yer aldı. Söz konusu kavşaklarda yeşil dalga uygulaması olduğu vurgulanırken, kavşaklardaki sayımlar eş zamanlı olarak yapıldı.

Üçüncü grup kavşaklar ise, ilk iki kavşak grubuna göre daha az trafik yoğunluğuna sahip kavşaklar olup, D-100 Karayolu’nun güneyindeki kavşaklar olarak belirlendi. Üçüncü grup kavşakların olduğu bölgede yer alan pazaryeri ve alışveriş merkezinin periyodik yoğunluklara sebep olduğu görüldü.

25 kavşakta ölçüm yapıldı

Trafik Master Planı’nda önemli bir yer edinen ve araç yoğunluğunun en fazla olduğu bölgeler olan kavşaklar ekipler tarafından ölçüldü. 360 derece çekim özelliğine sahip kameralarla 25 ayrı kavşakta yapılan ölçümler öncesinde kavşaklar sinyalize, katlı, hemzemin ve sinyalize olmayan kavşak olarak belirlendi. Söz konusu 25 kavşakta ekipler gün boyu ölçüm yaparak, kavşaktan geçen motorlu taşıt sayısından, taşıtların çeşidine göre çok sayıda alanda analiz sonucu çıkardı.

Kaza envanteri çıkarıldı

Karayolu ağında yaşanan sorunların tespitinde önemli bir yeri olan trafik kazalarının da envanteri çıkarıldı. Buna göre Lüleburgaz’da 2 Ocak ile 10 Mart 2020 tarihleri arasında 23 adet yaralanmalı kaza olduğu tespit edildi. Kazaların tümünün yaralanmalı kazalar olduğu dikkat çekti.

Bölgede meydana gelen yaralanmalı kazaların genellikle Atatürk Mahallesi, 8 Kasım Mahallesi ve İnönü Mahallesi’nde olduğu gözlemlendi. Öte yandan raporda D-100 Karayolu, İstanbul Caddesi ve İstasyon Caddesi’nin de yaralanmalı kazaların en fazla olduğu cadde olduğu belirtildi.

Karayolu ağı tek tek ölçüldü

Tüm bunların yanı sıra gerçekleştirilen çalışma öncesinde mühendisler, Lüleburgaz sınırları içerisinde karayolu ağını tek tek ölçtü. Karayollarına ait veriler üzerinde yapılan “Yol Türü Analizi” ile sokak, cadde ve bulvar uzunlukları belirlendi. Yapılan analiz sonucunda Lüleburgaz’ın toplam karayolu ağının 177 bin 29 metresini sokaklar, 72 bin 596 metresini caddeler ve 7 bin 563 metresini bulvarlar oluşturdu.

Orantısal olarak ele alındığında toplam karayolu ağının yüzde 69’unu sokak, yüzde 28’sini cadde ve yüzde 3’ünü ise bulvarlar oluşturmuş oldu. Çalışmalar bununla da kalmadı. Kapsamlı bir şekilde hazırlanan Trafik Master Planı’nda Lüleburgaz’daki mevcut bisiklet yolları ile yayalaştırılmış yolların uzunluğu da hesaplandı. Yapılan çalışma sonucunda İstanbul, Fatih ve Turgutbey Caddeleri’nde toplam bin 750 metre uzunluğunda bisiklet yolu olduğu, ilçe genelinde de toplam 2 bin 300 metre yaya aksları olduğu belirlendi.

Kavşaklarda son durum

Trafik Master Planı’nın hazırlanmasında önemli bir yeri olan ve trafik yoğunluğunu gösteren 25 kavşaktaki araç sayımı da belli oldu. Uzmanların hazırladığı rapora göre Lüleburgaz’daki kavşaklardan sabah 07.30 ile 08.30 saatleri arasında toplam 21 bin 821, öğle 11.00 ile 12.00 arasında 24 bin 30, akşam 17.30 ile 18.30 saatleri arasında ise 28 bin 363 araç geçtiği gözlemlendi.

Bu rakamlarla birlikte Lüleburgaz’daki kavşaklardan sabah, öğle ve akşam belirtilen yoğun saatlerde 74 bin 214 taşıt geçtiği ortaya çıkmış oldu.

Gecikme süreleri hesaplandı

Öte yandan uzmanlar, trafik yoğunluğunun en yoğun olduğu 1’nci grup kavşaklardaki sürücülerin ortalama gecikme sürelerini de hesapladı. Buna göre sabah saatlerinde ortalama gecikme süresi 54.55 saniye olarak belirlenirken, ortalama durma sayısı 2.75 saniye, ortalama hız 5.29 kilometre, toplam gecikme süresi 86.28 saat, toplam seyahat süresi ise 648.53 saat olarak belirlendi.

Akşam saatlerinde ise ortalama gecikme süresi 47.27 saniye, ortalama durma sayısı 1.81 saniye, ortalama hız 7 kilometre, toplam gecikme süresi 96.52 saat ve toplam seyahat süresi 675.49 saat olarak hesaplandı.

“Kapsamlı rapor hazırlandı”

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Başkan Gerenli, “Kentimizde uzun yıllardır süregelen trafik sorununa çözüm bulmak için Trafik Master Planı hazırlıklarında son aşamaya geldik. Kentimizde bulunan trafik sorununu en aza indirgemek için uzmanlar tarafından kapsamlı bir rapor hazırlandı. Hazırlanan rapor doğrultusunda, kent trafiğine akılcı ve bilimsel yollarla neşter vuracak çözüm odaklı çalışmalar gerçekleştireceğiz” dedi.

“Kent trafiği hepimizin sorunu”

Gerenli açıklamalarına şöyle devam etti: “Kent trafiği hepimizin sorunudur. Bu sorunu ortadan kaldırmak için el birliğiyle çalışacağız. Bu sorun siyaset üstü bir sorundur. Bu sorun üzerinden siyasi rant elde etmeye çalışmak doğru bir davranış değildir. Trafik Master Planı, şehir içindeki toplu taşıma sistemi, trafik, otoparklar, bisiklet yolları ve yayalaştırılacak yollarla ilgili vizyon ortaya koyacak.”

Call Now ButtonÇağrı Merkezi